Gozdna šola

   

Naša šola OŠ Col in podružnica Podkraj ležita ob robu mogočnih gozdov Nanosa, Hrušice in Javornika. Gozd imamo tako rekoč pred šolskimi vrati, zato smo se pred štirimi leti  priključili Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije.
Na razredni stopnji načrtujemo obiske gozda prek celega šolskega leta, večkrat na mesec. Naše učilnice zamenjamo z gozdom, kjer telovadimo, skačemo in tekamo, plezamo, ustvarjamo z naravnimi materiali, pojemo, plešemo, računamo, prisluhnemo pravljicam, opazujemo in spoznavamo naravo. Gozd nas povezuje med seboj in nam nudi prostor, kjer se lahko sprostimo in zbližamo drug z drugim. Radi ga obiskujemo v vseh letnih časih, saj je prav v vsakem poseben. Spomladi, ko v njem zaveje toplejši veter, popki vzbrstijo in komaj čakamo, da zagledamo prve listke in sveže zeleno barvo, ki nam je vsem tako zelo všeč. Ob zvoku ptičjega petja so sprehodi v pomladnem gozdu pravi užitek. Poleti opazujemo podrast in cvetlice, ki s svojimi pisanimi barvami še polepšajo našo stezico. Če imamo srečo vidimo tudi kakšno srnico, ki nam prekriža pot. Jeseni se naš bukov gozd odene v čudovite odtenke barv, ki kar vabijo, da si jih bližje ogledamo. Radi raziskujemo in nabiramo jesenske plodove ter iščemo liste različnih barv. Če pa to dvoje združimo nastanejo čudoviti naravni likovni izdelki. Otroci pravijo, da imamo takrat »likovni gozd«. In veste, kdaj je naš gozd najbolj pravljičen? Pozimi, ko ga prekrije bela puhasta odeja. Takrat je v gozdu vse tiho in naša domišljija ne pozna meja.

Na predmetni stopnji vsako leto v juniju v gozdu nad šolo izvedemo tehnični dan  z elementi gozdne pedagogike v osmem razredu. Doživljanje gozda se odvija prek različnih dejavnosti: začutimo gozd z vsemi čutili, gozd kot priložnost za dramsko igro, likovno ustvarjanje, socialne igre, gibanje…  Učiteljica likovne umetnosti v vseh razredih pogosto uporablja materiale iz gozda ali pa odpelje učence v gozd, kjer ustvarjajo v naravi iz naravnih materialov (LandArt).

Veseli smo, da je gozd naš vsakdanji spremljevalec in da lahko otrokom skozi naravo približamo različne vsebine, jim naredimo zanimivejši pouk  in spodbujamo pozitivne spremembe v obstoječih »sedečih« učnih sistemih.

Učiteljici Mojca Vidmar in Katja Turk Medvešček